Du.

Det jag för dig känner,

jag finner svårt att beskriva.

Ord som talar om kärlek,

det finns inga nog intensiva.

***

Det jag för dig känner,

likt den lycka hos ett barn när det i snön leker.

När jag i din famn slumrar,

dina fingrar mjukt min kind smeker.

***

Det jag för dig känner,

den trygghet att varje morgon vid dig vakna.

Den svidande känslan,

alla gånger jag dig måste sakna.

***

Det jag för dig känner,

att älska, gråta, men också förlåta.

Jag vill med dig,

få uppleva livets gåta.

***

Det jag för dig känner,

att du värmer mig när det är kallt.

Din förmåga att få mig att le.

Jag älskar dig, du är mitt allt.

 

 

2012-01-18

00.00


Kommentarer
Postat av: Hanna

Fin dikt, fina Betti.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback