Kappa från Bonaqua och ett efterlängtat kontrakt

Den bästa nyheten på väldigt väldigt länge (närmare bestämt strax över ett år) var när erbjudandet kom om en ledig lägenhet två trappor upp från nuvarande boplats. Idag skrevs kontraktet äntligen på! Nu finns det alltså skrivet svart på vitt och bättre kan det faktiskt inte bli! Jag föreställer mig redan hur det kommer bli att bo där, och längtar mig bort till juni månad då vi kan flytta in.

Inredningen har jag tänkt på en del, eller kanske mer vilken känsla jag vill få. Jag vill jättegärna sno känslan som finns på Carla Bruni's skivomslag till No Promises. Jag vet inte riktigt hur den ska beskrivas, vad genren den faller in i kallas. Jag skulle vilja påstå att det är "stökig" vintage/antik.

Nu till Bonaqua. Reklamen är kass, men den kappan tjejen har på sig (den gröna) är långt ifrån kass! Undrar verkligen var den kommer ifrån? På mig hade den suttit fint, jag hade tagit hand om den, älskat den och använt den för evigt! Grönt är så skönt.

Jag hoppas verkligen att jag hinner färga massa ägg i nylonstrumpa. Det hade varit fint. Blåbär och rödlök hade jag nog använt mig av! Jag fattar inte riktigt den där serbiska ägg-krossar-leken vi brukade leka varje påsk. Vad vinner man egentligen om man har lyckats välja det starkaste ägget? Finns det någon vits?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback