Thank you for the misuc..

Gillar inte felstavningar, men nog fan gillar jag mina egna.. Music eller misuc? Hur som helst har jag Anna att tacka för den sköna sången som ljuder just nu, Twice.

Har spenderat ett tiotal minuter med att läsa igenom lite gamla skriverier, händelser och små-äventyr som inträffade för tre år sedan. Ett under är vad det är, att man trots sin tråkiga tillvaro (som man konstigt nog alltid befinner sig i) ändå har hunnit med några intressanta ögonblick.
Några saker som jag tänkte lite extra på under tillbakablicken:
- Det överraskande mötet på Nefertiti
- Den gången jag "bröt" mig in i huset genom fönstret
- Efterfesten med jonglörerna
- Slumppenis

Det är mycket roligare att titta bakåt i tiden än att se det som händer nu. Allt var mer intressant/roligt/spännande förr.. Men självklart behövs nuet för att sedan förvandlas till dået. Alltid när man pratar med någon, förfest eller fika, så pratar man alltid om saker som har hänt. Skitsnack är ju allt detta egentligen, alla vet detta sedan länge, men för min egen del kanske detta är en påminnelse om att försöka göra saker som jag senare kan minnas och prata om.
En sak jag kom att tänka på var ett inlägg jag gjorde om en fluga jag dödade mitt i natten då jag fortfarande bodde hemma. Jag vet att jag ofta klagade på att det jämt var så många flugor i mitt rum; om somrarna kunde det sitta ett tjugo-tal flugor samlade kring fönstret och om vintrarna kunde jag höra hur det svagt surrade i väggarna (det är sant!). NU i efterhand kan jag faktiskt bekräfta mina misstankar jag alltid haft! Efter att taket på huset byttes och även plankorna på gavlarna byttes ut hittade man ett geting-bo på min sida!! Så jag hade nästan rätt åtminstone!

Klockan är nu 19:41 och jag känner en pirrande känsla i kroppen som värker -rastlöshet. Igår var en trevlig kväll dock; te, frukt och mycket prat med Anna. Synd att hon är insnöad ikväll. Fast i sitt slott, likt prinsessan i tornet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback