Segare än en seg..godisråtta? De kanske inte ens är sega.

När man inte tror att det kan bli tråkigare slocknar tv:n..

Igår tänkte jag att jag idag skulle hinna göra massor, hamnade dock i nån slags djup djup sömn imorse, drömde något konstigt (bra konstigt) och vaknade vid tio. Nu är klockan ett och det enda jag har gjort är att äta, borsta tänderna och tvätta ansiktet..och äta igen.

Det är som när man ligger alldeles stilla i sängen och tänker "nu ska jag vända mig om" exempelvis. Ju mer man tänker att man ska göra det "nu...nej, nu, eller NU gör jag det" och ju fler gången man INTE gör det.. ju mer paralyserad känner man sig, eller hur? Som att man inte har den tillräckliga viljan att bestämma över sin kropp, jättehemskt.

Alldeles strax ska jag byta om, snyta mig (min näsa blir oerhört rinnig när jag äter något starkt), släppa ut håret och se om det blir mössa eller inte, gå på toa och kissa (värsta jag vet när man blir tok-kissnödig när man inte borde bli det), därefter ta på mig skor och jacka..och basker beroende på håret.

Allt som allt kan detta ta en timme, proceduren innan jag går ut, när jag handlar, och när jag slutligen är på väg tillbaka. Då kanske klockan är 14:00 och jag kan börja plugga "på riktigt". Det borde duga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback