Chicken soup på mammas sätt + en bekännelse.

Alldeles nyss blev jag klar med den, och alldeles första gången jag gjorde den.. den blev fin, kanske inte som mammas kycklingsoppa men nära nog.

Nu är det väldigt mycket som händer på en gång, såg för en minut sedan att det började snöa, det riktigt yr där ute! (Säger man yr?)

Samtalet av Magda var väldigt givande idag. Jag trodde att hon skulle fråga något om jag kunde ge henne nåt tips om var hon kunde göra balhåruppsättningen, men nej nej. Det var något MYCKET viktigare än så! Att boka tågbiljett till mobilen är inte alltid det lättaste.. För Magdalenas skull ska jag inte gå in på några fler detaljer om detta.

Nu till bekännelsen. Det är en sak jag har ljugit lite om som måste få komma ut nu. Han har bett mig att inte skriva om honom här, MEN, eftersom han själv inte läser (och nästan inga andra heller för den delen) så gör det inte så jättemycket om jag hintar om att det är han. Jag får återgå till det namn jag en gång använde -Kopojken. Hur som helst, den här Kopojken.. jag fick på något sätt reda på att han tyckte om den dansanta låten Hot N Cold av Katy Perry. Väldigt VÄLDIGT märkligt, med tanke på att han är noga på vilken musik han lyssnar på och att han gärna anmärker på andras musikval.

Anyhow (kommer inte på nån annan svensk översättning eftersom jag redan använt "hur som helst"), jag tyckte detta var lite lustigt eftersom jag inte alls tycker om Katy Perry, speciellt efter hennes första "kontroversiella" hit. Han svarade med att han inte tyckte den var såå bra, men att det var något i den som ändå var tilltalande, något som fick honom att få en bra känsla.

Ett bra svar ändå, men inte tillräckligt bra för att jag inte skulle retas när låten väl dök upp (vilket den gjorde/gör lite titt som tätt). Nu har det dock avtagit lite grann mellan pikarna, men varje gång jag hör den kan jag inte låta bli att tänka på att JAG faktiskt tyckte den var helt okej, och att den fick mig att bli glad LÅNGT innan Kopojken ens nämnde det för mig.

En aning motsägelsefullt, men vad gör man inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback