Imorgon är det "imorgon" som gäller.

Hur jobbigt det än är att längta och sakna, känns det ändå alltid skönt att man faktiskt gör det. En påminnelse om hur bra känslan kommer bli när man väl är i mål.

På eftermiddagarna är det värst.. I mitt huvud tänker jag ut hur dagen/eftermiddagen/kvällen kommer se ut, oftast brukar det vara helt okej, bra till och med. Nu de senaste dagarna har det verkligen blivit helt fel. Känns svårt att inte ha saker som man är tvungen till att göra längre, utan istället använda fantasin. Vilket får mig att tänka på min fantasi... skulle den vara dålig menar jag då? Jag tycker att min fantasi works perfectly well.

MEN. Varför har jag de senaste dagarna känt mig så frånvarande? Inte frånvarande som har med tankar att göra.. inte tankspriddhet. Mer att kroppen har känts frånvarande, som att den domnar bort varje eftermiddag, som om den inte vore min. Jag blir jättetrött, på nåt sätt avslappnat trött.. Just nu ligger jag i sängen, skriver, men skulle bara kunna blunda och somna. Inte somna sådär så man sover tungt, utan mer att jag skulle slumra, halvsova och bara vara. Varför? Jag gillar inte att vara trött.

Jag vill flytta. Hoppas att jag får det där rummet. Är otroligt trött på tant Mira och hennes eviga konversationer med fågeln som max består av två olika fraser (högljudd pipig röst):
1. "Kom då lille Gandhi. Kooom" (Ibland, beroende på hur mkt han kvittrar, säger hon "Kom (kvitter), kom (kvitter), kom (kvitter), kom (kvitter)"
2. "Hej Gandhi heeej"
Vem försökte jag lura egentligen? Att JAG skulle klara av att bo med HENNE?

Hoppas på det nya rummet. Hoppas hoppas.

Kvällens plan? Nu har jag ju slumrat mig igenom eftermiddagen, eller..de två senaste timmarna. Dags att vakna lite. Ikväll alltså..

-Diska
-Stryka lite kläder (inte prio ett)
-Duscha (verkligen prio ett)
-Läsa nåt ur S. Swaffield
-Förberedelser till Köpenhamn-utflykten
-Ansiktsmask (får se om jag hinner/känner för det)
-Tänka lite och skriva lite mer tankar om projektet
-Underworld Evolution (kvällens höjdpunkt
-Sova

Imorgon kan jag säga "imorgon". Tiden går inte nog snabbt när det väl är nära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback