Småttingmiddag

Jag vill verkligen inte vara som ett plåster, inte alls. Jag kan bara inte hålla mig ibland, småsaker som jag jättejättegärna vill få sagt till dig. Jag borde egentligen låta mig hållas lite, för min och för vår skull. Ska försöka att inte förstöra något. Faktum är att det finns små små osynliga regler när det gäller hur mycket man får höra av sig till någon man håller kär.. Gäller de reglerna när man är flera flera mil ifrån varandra?

Småttingmiddag ikväll. Valet står mellan två klänningar, en med korta ärmar och en med inga alls. Sminket blir nog ganska enkelt, mascara, eyeliner, rouge, puder och läppglans. Oh yes, med körsbärssmak till och med, synd bara att han inte är här så han kan få smaka lite.

Garden State var rysligt bra. Soundtracket likaså.

Varför gjorde jag det igen?! Nu ska jag avslöja något jag brukar ha för vana att göra. T.ex idag vid kassan på hemköp. Cashew-nötter mimade jag för mig själv i kön, för att höra hur det lät i huvudet. Detta för att jag skulle uttala det rätt när jag någon minut senare skulle säga till kassörskan: "Det är cashew-nötter i den godispåsen, naturgodispåsarna var slut." Alltså kollade jag mig själv så att jag kunde uttala ordet så att det inte skulle bli pinsamt fel i kassan. Ibland är jag riktigt dum, man skulle faktiskt kunna tro att jag är riktigt korkad (eller så är jag det helt enkelt).

Trevlig lördag till mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback