Idioter på bussen.

"Hon ser ut att behöva lite kaffe för att hålla sig vaken!" Ööh, va?! Vad i helvete hade den kvinnan med att jag blundade lite att göra? Dessutom såg hon ut att vara lite efterbliven, på riktigt.

Efter två föreläsningar och lite trädgårdsvandring sitter jag på bussen, trött i kroppen och inte minst i ögonen, så vad gör man? Jo, eftersom bussresan till Lund tar ca 35 min passar jag på att slumra lite (detta efter att ha läst metro till och med!). Jag uppmärksammar några fula människor (30-40 år?) som inte verkar helt friska, i alla fall inte mannen.

Hur som helst. När jag blundar och vilar lite, hör jag mannen och kvinnan prata om någon som "sover". "Kan de prata om mig? Näe, varför skulle de? De har ju inget med mig att göra, jag stör inte någon.." tänker jag. De fortsätter dela några åsikter om "den sovande". Jag öppnar ögonen några sekunder, för att återigen stänga dem några sekunder senare då jag tittat lite på dem.

Jag har fortfarande mina ögon stängda när bussen stannar, automatiskt öppnar jag ögonen och ser mannen och kvinnan kliva upp från sätena. "Hon ser ut att behöva lite kaffe för att hålla sig vaken!" Klart de pratade om mig, men vad fan skulle jag säga? Inte kunde jag ryta åt två människor som mycket troligen var mongos.

Mycket irriterande bussresa.

Nu har jag varit hyfsat duktig. Gjort en tonfiskröra som jag ska ha till mina tunnbrödsrullar imorgon. Städat i rummet har jag också hunnit göra, handlat mat med för den delen!

Hinner jag gå ut på en promenad nu? Är det så smart mån tro? Klockan är nästan nio, det är mörkt ute. Inte för att jag är rädd för att något skulle hända mig, men det skulle bli otroligt sent om jag begav mig nu, och om jag DESSUTOM skulle gå fel väg (eftersom jag inte är så bekant med alla småvägar). I'd rather not.

Jösses! "I'd rather not" Är det NÅGON som kommer ihåg när jag drog den repliken?? OjojOJ vad roligt det var. Synd att sådana saker inte händer oftare, eller är det det? Anna, Ebba och Elin, ni borde verkligen veta vad jag pratar om, you we're there. Miss you guys!

Saknar allihop as a matter of fact.

Killen åker till storstaden London ikväll, nice. Om exakt två veckor är jag förmodligen hemma. Om exakt åtta dagar har jag tenta. Damn.

Plugga vs promenad? Plugga it is.

Kommentarer
Postat av: elin

du bettan...saknar dig också!!!
men vi får komma o hälsa på:) snart!
kram e

2007-09-14 @ 13:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback