"Nja"

Vad är det med det? Visst vi behöver inte snacka, men vad är det för högstadie-spydighet?

Man kan säga att jag inte på något sätt alls är sugen på att vara på det humöret. Trött med alldeles för mycket att göra just nu.. Som att en bomb fallit ner, denna kursen och nästa kommer vara hell. Tidsmässigt och pluggmässigt, innanför och utanför skolan. Fritid? Vad är det? Efter imorgon kommer jag inom kort att ha glömt av vad det innebär. Är det då så konstigt att jag har haft lite av en dålig dag idag? Och nu det här, spydiga "nja"-sms. No thanks.

Varför kan du bara inte veta lite hur jag fungerar? Säger jag att jag inte vill att du ska höra av dig om du inte känner för det, så inte fan ska du ge vika..! Det är inte så jag fungerar. Jag mår inte bättre av att du tar mina ord på för stort allvar, jag vill mycket hellre att du struntar blankt i vad jag säger och ändå hör av dig. Vem vill inte bli på bättre humör? Märk mig mer!! Märk hur jag är... Jag är inte alltid den där glada utan några som helst svackor.

En dålig dag idag. Jag orkar inte ta tag i någonting. Borde sortera mitt berg till tvätthög, borde dammsuga, borde plocka upp allt skräp från bordet, borde verkligen börja plugga.. Klockan är nu halv elva, över halv till och med. En halvtimme kvar och jag är borta. Helt borta från det vakna livet och inne i drömvärlden. I wish. Kanske är det oundvikligt, förmodligen kommer jag tvinga mig uppe tills jag har läst på om de romantiska trädgårdarna.

Snälla märk mig när du ringer. Inga "nja". Jag är inte på nja-humöret. Hur ofta är jag det?

Jag saknar er allihop. Det blir lätt lite ensamt här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback