Fraxinus excelsior

Låter som nåt He-Man skulle kunna säga. Tråkigt att behöva avslölja att det bara är det vetenskapliga namnet för en helt simpel ask.

Idag har jag mestadels pluggat pluggat pluggat. Tänkte fortsätta en stund till faktiskt..

Som jag sa förut till J.. det roligaste som hänt mig idag var på bussen. En skallig man med märklig jacka, helmärklig out-fit överhuvudtaget, inga strumpor, loafers.. Visst, en underlig man, inte så jättekonstigt om man tänker efter.

Jag lade inte ner för mycket tankar kring denne man.. ända tills han frenetiskt, jättehäftigt, började äta sitt päron. Wow, nästan som en gnagare, en ekorre! Långa naglar hade han också. Helt oundvikligt, utan att kunna hålla det inne, brast jag ut i skratt. Jag och Josefin närmare bestämt. Inget asgarv, verkligen inte.. mer kvävda asgarv.

När han mumsat färdigt på sitt päron fick jag en olustig känsla i magen. Jag känner mig alltig så otroligt elak när jag råkar göra sådana saker, som att tycka att andra människor är lustiga eller beter sig lustigt. Dåligt samvete.

En grej till.. som inte alls har med den märklige mannen att göra. Jag vill inte gå in på några närmare detaljer, det brukar jag inte vilja göra, det vet ni som läser. Ni trogna läsare, mina vänner. Jag har fortfarande en jobbig känsla i magen. Nej, inte pga mannen från bussen, men från några dagar tidigare. Varför ska jag bry mig om han bryr sig? Bryr han sig tillräckligt mycket så att det är så viktigt att han måste ta upp det och berätta för mig? Eller bryr han sig så mycket om mig så att han VILL att jag ska veta..? Makes sense? Vet knappt själv om jag förstår den formuleringen.

Jag är glad att jag vet. (Oj, nu låter det som om det har hänt något jätteallvarligt. False alarm. En minor detail som jag kanske förstorar upp..som vanligt.) Hur som helst.. glad att jag vet. Det lilla som stör mig är att det blev till en sån issue, att det gnagde honom så pass att han var tvungen att berätta. Åh. Jag tänker alldeles för mycket för mitt eget bästa. Kan inte låta bli.

Trots alla dessa träd och buskar som surrar i mitt huvud tänker jag ständigt på dig, även om du inte läser det.

Hemma i helgen igen?

Kommentarer
Postat av: erba

u delicious woman!

2007-10-03 @ 10:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback