"Skicka hit dem"

Något som gjorde mig upprörd idag var "Skicka hit dem". Jag tar det från början.. (Varning för er som inte vet! Jag har en liten (stor.. okej, med största sannolikhet jättestor) tendens att göra en kort story lång).

I väntan på stadsbuss 1 mot Ö. Torn ser jag stadsbuss 6 (ändstationen vet jag inte..) anlända. Kom att tänka på att jag faktiskt ska resa hem (oh yes!!) idag och det skulle inte sitta helt fel med en flaska Loka och nåt mer under resans gång. Eftersom stadsbuss 6 precis skulle till att stanna, och jag visste att den åkte förbi Ica Tuna, bestämde jag mig för att stiga på.

Jag sitter på bussen, funderar på om jag ska lyssna på lite musik.. "Hinner jag det?". "Njae, kan sitta här i några minuter och tänka lite grann.." Mycket sagt och gjort fantiserade jag mig bort.

Väl på Ica gick det mycket fort, en Loka Päron och lite smågodis (vilket jag nu absolut inte är sugen på, tur att jag köpte extratuggumin också!).. Jag ställde mig i kön efter två killar med en kundvagn. Blev en aning irriterad över att den mörkhåriga killen inte drog undan vagnen så att jag kunde ställa upp mina varor på bandet (då han redan plockat ur allt och lät den tomma vagnen stå i vägen för mig).

När han väl flyttat på den och jag betalat färdigt gick jag runt för att lägga ner mina varor i kassen. Jag blev inte förvånad när jag märkte svårigheten med att gå runt utrymmet där varorna ligger -mörkhåriga killen hade i princip blockerat gången med sin vagn då han la ner sina varor.

Anyhow.. Jag kom runt, efter lite tafatthet (hatar när det känns tafatt, när man måste hejda sig i sitt steg t.ex.).. Jag lägger ner mina varor då min uppmärksamhet plötsligt vänds till kassörskan. "Du glömde din växel" säger hon till den blonde killen (mörkhåriga killens vän). Jag iakttar dem alla. Den blonde killen tittar upp och bara står där vid vagnen, utan reaktion. Kassörskan upprepar det hon sagt. "Skicka hit dem" säger blonde killen nonchalant. Den nya kunden vid kassan plockar upp mynten och räcker över dem till kassörskan.. SOM I SIN TUR måste gå några meter för ge växeln till killen, som by the way inte ens säger TACK!

Fy fan vad arg jag blev. Jag störde ihjäl mig på dessa två killar. Hoppas jag aldrig ser dem igen.

Trots att jag blev lite tillfälligt arg då kan inget få mig på dåligt humör idag! Om två timmar och fyra minuter går mitt X2000-tåg till Göteborg, och vidare därifrån hem till Vänersborg!!

Jag är inte lika pirrig som jag annars har varit när jag inte varit hemma på länge (2 veckor, yeah länge).. Jag vet inte varför. Klart jag längtar hem, men på något sätt känns det som att det var så längesedan jag var hemma att jag inte riktigt "kommer ihåg" hur det är. Oavsett hur det känns nu så vet jag att jag kommer vara överlycklig ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback