Paganini och Mendehlsson

Även om bara dessa namn är mig välbekanta, kan jag trots det inte veta exakt vilka de är.. Kompositörer och violinister. Var en snabb pre-view på åttan om en konsert ikväll innehållande en inofficiell version av (..something?) skapad av Mendehlsson.

Anyhow..

Just nu är det riktigt stökigt här där jag är, i mitt rum, var annars. Tvätten ligger och snurrar i maskinerna som de ska, redo att tas ut om 40 minuter.

En sak jag tänker på ibland när jag ska städa är något jag hört för längesedan (eller kanske inte så längesedan, kanske tidigare än det?)... När man vill städa fort ska man städa naken med ingenting som skymmer fönstrena. Detta för att man ska skynda sig som attan för att ingen utifrån ska se en, eftersom man oftast inte vill att vem som helst ska se en naken.

Här hos mig kan detta bli lite knivigt.. Naken-delen vill säga. Mina fönster är ganska högt belägna så det skulle faktiskt inte finnas någon risk att folk från markhöjd skulle se in.

Jag drömde att jag hade en döende bror som slutligen dog. Hemskt.

Nu ska jag städa (om några minuter), ikväll ska jag kanske hänga med Josefin, packa ska jag också göra (iaf börja).

"Försöker än så länge lista ut hur allting fungerar" var bara en tillfällig grej från början.. Mest för att jag inte förstod hur alla "funktioner" fungerade här på blogg.se. Turned out to be en ganska bra line ändå. Visst vill man hela tiden lista ut hur saker (livet?) fungerar?

Kommentarer
Postat av: josse

betti, vet du vad som händer imorrn? jo vi åker back home :)

2007-11-29 @ 19:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback