Lördag.. varför kan det inte vara nästa lördag?

Dagens fynd (eller kanske skämt..?) blev en blå sammetskeps.. mer lik en slags basker med skärm. Fynd eller ofynd? Fynd tror jag.

Lördag anyhow.. Lutar mycket åt Debaser ikväll, vilket kan bli a whole lot of fun. Ebba är ju här!

Längtar efter många saker. Längtar tills jag flyttar härifrån och får mitt "egna" lilla rum. Vinterpicknick längtar jag också efter. Faktum är att jag har längtat efter det sen förra vintern, då det aldrig blev av. Tänk vad härligt att sitta på en filt (sittunderlag kanske är bättre?), alldeles påpälsad med en varm dryck i händerna. Mmm. Längtar också efter luciaföreställningen i kyrkan hemma.

Glögg-kvällar! Det gäller att få in så många julmyskvällar INNAN julafton. Varför? Jo, alla vet, eller rättare sagt, alla har insett att allt är hur underbart som helst innan självaste julafton. Efter julafton (t.o.m på julaftonskvällen) känns allt lite tråkigt och vemodigt. Då ska allt bara bort. Finns inget mer deprimerande än julpynt som är kvar för länge ute på stan, i butiker m.m. Hur som helst! Julen är ännu inte över, alltså finns det hur mycket härligt som helst att göra tills dess.

I år ska jag nog mest satsa på att göra så fina julklappar som möjligt. Innehållet ska ju självklart vara bra, men jag vill att mina julklappar ska se fina ut på utsidan. Det ska jag satsa på. Det är nästan det roligaste.

Från julklappar till mardrömmar...

Inatt vaknade jag två gånger. Ville jättegärna ringa någon, någon som Johannes t.ex... men gjorde inte detta. Att man kan bli så skraj för så fåniga saker. Det var så illa att jag inte vågade somna om, men trött var jag. Jättetrött. Första gången jag vaknade drömde jag att jag hade blivit jagad av en dvärg bl.a. Det var ingen riktig dvärg, men vad kallas såna där dvärgliknande väsen med helgröna kläder med grön toppig mössa? En sådan var det, som jagade mig upp i ett torn där jag blev fast. Fy fasen, att behöva klättra (för klättra, det var det jag gjorde!) i jättefart när man ser den där äckliga varelsen med ett brett flin i ansiktet..! Jag kunde inte springa ut från tornet för utanför fanns ett annat väsen, något från en häck. En röst som bara jag kunde höra (yes, såklart att BARA jag kunde höra den).. den rösten var vidrig och jag vågade helt enkelt inte gå ut. Jag hade lite olika drömmar som växlade hela tiden, en där jag skulle göra en dragspelsinspelning (hade inga noter, plus att jag inte spelat på jättelänge, så det var läskigt), en annan dröm då jag passade bebisar som envist skulle vistas på farliga platser såsom höga höjder etc (man blir ju livrädd).. Det var nog det.

Jag vaknade alltså.. Ville inte somna igen, rädd för att drömma samma sak. Pga min trötthet kunde jag inte hålla ögonen öppna och somnade igen. Mycket riktigt drömde jag om samma sak, i alla fall om den talande häcken och dvärgen.

Nu blev jag hemskt trött, men det går mig emot att ta ett nap fastän jag kanske borde.

Klockan är inte ens fem och det är redan natt ute.

Snart är jag hemma, snart snart.

VARFÖR funkar inte den där knappen man scrollar ner med?! Ibland slutar den bara att fungera, helt spontant! Måste starta om datorn för att få liv i den.. men det orkar man inte syssla med varje gång.

Nu ska jag vika färdigt min tvätt och sortera den. Skönt att ha tvättat, bra gjort!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback