Tredje gången.. gillt?

Det är ju ett talesätt, hur bra det nu passar inlägget vet jag inte..

Tredje gången vi inte ska åka till Serbien (iallafall jag, och Maria, om Magda åker vet jag inte). 1994, 1998 och nu år 2007. Det kanske inte är lätt att förstå för alla som inte är mina skor, men jag vet ärligt talat inte hur jag kommer att klara av det. Att inte åka. För länge sedan sa alltid jag och Maria att hur tråkigt vi än hade i Serbien, var det ändå alltid roligare än vad vi skulle haft i Sverige. Kanske lite dumt att bara säga så, men det var så vi kände. Nu vet jag ju att det inte är så, men en sommar utan Serbien (som innefattar släkt, kompisar etc) kommer bli tufft.

Tredje gången jag får bevisat vad det är jag söker hos killar. Tydligen ska han vara ett as men samtidigt ha en "mjuk / ljus" röst som tilltalar mig.. Det är så det ska vara för att jag ska bli svag. Det kanske är här jag skulle vilja säga, eller tänka "Tredje gången gillt".. Men jag ska låta bli (försent!). Mina tankar förhastar sig alltid och vips är jag där och rotar där jag inte borde.

Till hösten lämnar jag allt bakom mig.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback