Som ett myggbett.. som en bro..

Du vet hur ett myggbett funkar. Innan du vet att det finns där, nånstans på din kropp, känner du inget alls. När du väl upptäcker den röda fläcken känner du på en gång hur det spritter i fingertopparna, hur det ögonblickligen börjar klia nåt så fruktansvärt mycket.

Det är skönt.. så jävla skönt att få klia hårt (utan långa naglar då man river upp massa hud, då följden är smärta), att få klia och sen ta en kort paus för att sedan återvända till kliandet. Det är det BÄSTA som finns i den stunden, att inte tänka på nåt annat förutom dina naglar (korta naglar) som kliar runt myggbettet (helt meningslöst att klia rätt på, eftersom alla nån gång upptäckt att det gör ont när det klias precis på bettet)..

Efter en stund känner du dig faktiskt rätt "färdigkliad". Känns helt okej att sluta eftersom det faktiskt slutat klia. Du har kommit ur din besatthet och du kan forsätta leva ditt liv som vanligt, utan att tänka på myggbettet (som fortfarande finns där trots att du inte behöver klia).

Sen plötsligt, efter några dagar, då du tror att myggbettet har gått över.. DÅ slår det tillbaka igen. Yes, du är tillbaka på samma plats med dina naglar och kliar, som besatt.

Behöver jag förklara vad som är "som ett myggbett"? Det sms:et häromdan var som ett myggbett, som börjat klia igen.

Cosmopolitan är en rätt trevlig tidning faktiskt. Självklart läser jag alltid alla artiklar som handlar om "does and don'ts" gällande... allt faktiskt. Skitkul, och kanske bra även. Jag fick reda på att jag är en bro.. En bro från exet till den nästa kärleken. Förbannat!

Ska förklara lite närmare.. En tjej som är en bro är en tjej en kille träffar direkt efter att han blivit dumpad/(gjort slut?) med sin tjej. En "tjej-bro" är ett slags ego-förhöjande moment. Killen kan få ut sin sorg, och sedan dumpa "tjej-bron" för att känna större självförtroende, för att därefter gå vidare till den tredje tjejen som han faktiskt kan bli kär i.

Är jag en bro? Gäller detta bara om killen i fråga blivit dumpad? Om svaret är ja känner jag mig lugn, då är jag inte en bro.. Om svaret är nej, och detta gäller även för killar som gjort slut med sitt ex, då är jag en bro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback