En månad försenat..

Dagens dåliga nyhet: tandregleringsbesöket (långt ord!) har blivit ändrat till det sämre.

Istället för 12/6 blev det 2/7. Visst är det jag som inte kan komma 12e (då jag är utomlands), men att det inte går på något sätt alls innan 2e juli är fullkomligt galet. Tandställningen går mig verkligen på nerverna, speciellt nu när det är så nära slutet.

Så här ser resten av min vecka ut:

Onsdag: Träffa artistgänget 9.15 för att senare underhålla 1800 st högstadie-elever i Melodifestival-pausen. Därefter öva med Isak och Tobbe inför fredagens konsert. Vid 12.00 börjar jag jobba och slutar 18.00. Kvällens aktivitet är ännu oklar.

Torsdag: Röd dag. Trots denna röda dag är jag inte "ledig". Drar upp till Örebro med Pär för att ha ett vrat na vrat-gig. Ska bli riktigt kul, men det går ju inte att komma ifrån ansträngningen och energin som går åt. Vet inte när giget börjar, men förhoppningsvis åker vi hemåt (med min syster Maria som ska spana in giget) innan klockan hunnit bli 00.00 (!)

Fredag: Efter lite sömn börjar jag jobba 12.00.. Hopefully får jag dra iväg lite tidigare än stängningsdags för att hinna med soundcheck på café mic, där kvällens artist-konsert äger rum. 19.00 börjar insläppet, vilket betyder att konserten kanske börjar vid 19.30. Efter en timmes uppträdande (kanske längre?) är förmodligen allt klart. Jag tvivlar på att jag kan ta mig till kalaset i Göteborg, som för övrigt hade varit väldigt trevligt att hinna med. Trist.

Lördag: Jag kanske är ledig denna dag, kanske inte. Beroende på om min kära vän och kollega kan jobba. Idag är min day off, hoppas jag. Spelning inne i stan på kvällen, vet verkligen inte om jag ska dra dit, borde kanske (vore faktiskt väldigt trevligt) eftersom vänner spelar i bandet.

Söndag: Idag ska artistgänget ut på en sista utflykt. Destination: Stockholm. Där kommer vi vara fram till tisdag.

Jag vill verkligen inte vara den som klagar, men det är ju rätt fullspeckat tyvärr. Visserligen är det roliga saker framför mig, men när de hopar sig blir det way too much.

Klockan är redan halv tio. Helvete, måste öva. Snart är förhoppnigsvis eländet över och jag kan börja leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback