Som ett par skor?

För ett tag sedan, när vi fått in Vagabond-katalogen på jobbet, föll jag för ett par svarta skinnskor med lite snörning. Svårt att se dem framför sig kanske. Hur som helst. De var ljuvliga. Problemet var att vi bara skulle få in samma sko fast UTAN snörning.

Jag var fast besluten att köpa snör-skorna, även om det betydde att jag skulle köpa dem i en annan butik (då utan 50% rabatt).. Jag letade och letade, utan resultat.

Visst var de släta skorna fina, jag tyckte om dem, jättesköna när man hade dem på fötterna osv, men jag kunde ändå inte släppa mina favoritskor. Tiden gick och lite motvilligt/besviket ställde jag undan ett par släta trettiosjuor. Jag var inte så säker på om jag verkligen ville ha dem, jag vägde fram och tillbaka, bra vs dåligt. Av allt tänkande kom jag fram till ett svar -släta skor.

Nu har jag haft dem i två dagar och är övernöjd. De är faktiskt riktigt bra, kanske t.o.m bättre än vad snör-skorna hade varit! Varför ha snören egentligen? Lite flashigt kanske, men de släta passade mig utmärkt.. de funkar nog till fler klädesplagg också. Bra beslut helt klart. The next best thing blev The best.

Nu till min fundering.. Oh yes, det finns en baktanke (eller fundering..) kring detta långa utlägg. Är skor som killar? Tänkte på det idag när jag gladdes åt mina skor som visade sig vara perfekta.

Okej, jag ångrar mig.. Skor kan man faktiskt prova, man har möjlighet att få ett smakprov på varje sko man blir förälskad i. Sånt funkar inte i verkligheten, i synnerhet om man ska prova två par skor samtidigt (nu pratar jag inte om skor.. utan om "skor"). Faktum är att jag tror att är ute på lite hal is.. Jo, tänkte prova ett par "skor" nästa vecka. Så visst kan man få smakprov när det gäller killar, men oooh så farligt!

Kärleken måste helt klart vara blind. Man fantiserar alldeles för mycket, Betti särskilt. Kan det vara så att jag, som med snör-skorna, fantiserat lite för mycket om den här killen? Snör-killen är lika med nummer ett? Är det kanske den släta killen som gäller egentligen? Vad gäller verkligheten vill jag ju självklart tro att det är det förstnämnda, att snören gäller. Men som med mina skor -man vet inte. ALLRA VIKTIGAST! Jag ska INTE glömma att nämna att jag faktiskt INTE provade snör-skorna. Eftersom jag aldrig fick chansen. De kanske hade varit det bättre alternativet ändå, jag kommer aldrig få veta.

Vi får se hur allt blir. Skor och killar. Jag är i alla fall nöjd med mina skor.

Kommentarer
Postat av: ice

picasso! du e allt en riktig tokmaja..!

2007-03-31 @ 16:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback