Fri tid

Yes, fri tid idag. Ledig alltså. Då har jag därmed hela dagen på mig att ägna mig åt mina fritidssysslor, och vad har det varit hittills? Städning. Blir så när jobbet, skolan, eller nåt annat tar över.. och visst prioriterar jag det före. Jobbet och skolan är ju ett måste, och efter det brukar jag inte känna det där städ-suget faktiskt.

Jag blir aldrig riktigt nöjd, så jag försökte mig på ännu ett möbleringsprojekt, still not satisfied.. men det funkar, för tillfället i alla fall. Ena halvan av rummet är helt okej, amazing!

Accordeon-övning ligger på schema härnäst. Ska jag öva in ett solo till ikväll? Orkar jag det? De kommer säkert vilja ha ett, tror ändå att jag struntar i det. Igår var jag snäll och spelade en oövad bit, idag kan det bli lite mer konkurrens och jag tror inte att jag kommer ligga på topp med tanke på bristen av övande den senaste tiden.. Yes, inget solo för mig ikväll. Känns motigt att åka dit faktiskt, min lediga dag blir förstörd. Är nog inte hemma förrän åtta.

Nu till något helt annat.. Ja precis, den delen jag helst inte avslöjar för mycket av. Varför inte egentligen? Kan jag inte svara på riktigt, men när jag väl börjat vara lite avslöjande men samtidigt lite hemlighetsfull -varför inte fortsätta vara det? Sen är det ju även en utmaning för mig att kunna linda in det och göra det lite svårt.. Det KAN bli (är säkert) lite förvirrande när jag undviker att nämna namn, förväxlingar kan ske o.s.v.. Det hör till på något sätt, en liten del av tjusningen. Finns alltid något bittert att skriva om, något frustrerande, och något som hör samman med dåligt samvete.. Alla dessa kategorier kan representeras av var sin person, faktiskt. Det finns ju fler är jag säker på, men bara för att ge lite exempel på saker/kategorier som kan vara till hjälp med att hålla karaktärerna isär.

Nu till det jag skulle berätta. Gillar inte riktigt när jag gör så här mot mig själv, "nu till det jag skulle berätta", verkar ju som att jag har en riktigt bra story att skriva om.. Att jag bygger upp det fastän jag inte borde alls. Nåja.. Det jag tänkte mest på var kategori: frustrerad. Det är faktiskt väldigt frustrerande att det känns som att JAG ska dra i trådarna, eller att jag får känslan av att det kanske bara är jag som VILL dra i dem? Måste jag tänka på att släppa lite på det och låta honom få känna sig lite "bortglömd"? Jag vet ju att det brukar göra susen för mig.. Riktigt jobbigt, men funkar faktiskt. Men varför egentligen, varför ska det alltid handla om att "vilja ha det man inte kan få"?

Jag måste alltså hålla tillbaka och ligga lågt ett litet tag.. "Kör hårt!" Hade säkert nån sagt. Nej, verkligen inte, det är precis det jag inte ska göra, varför ska jag köra medan den andre åker snålskjuts? Kanske rent av släpper efter ett tag..? Sånt här ska, vad jag vet, gå lika mycket från båda hållen.. det är väl grundtanken? Min inställning just nu får vara att vänta med att ge.. Ge och ta. Ta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback