Kärlek, drömmar och skrot..

Jag, som många många andra (vågar jag skriva "alla"?), älskar att handla.. Just nu har jag väldigt starka känslor för tre nya objekt. Ett senapsgult, ett blommigt, och ett jeansblått. Love. Konstigt att man blir så till sig över materiella ting, stora som små.

Var nånstans såg jag det? Vem hade sagt det? Ett bra citat.. Jag minns inte exakt hur det löd så därför använder jag inga citationstecken.

För att kunna uppfylla dina drömmar
måste du öppna ögonen och sluta drömma.

Intressant och väldigt sant. Ska tänka på det i framtiden.

Mellan Lund och Malmö finns Alnarp. Där ligger SLU med sina 800 elever. Nej, inte 8000.. Hur fick jag för mig att det gick 1700 elever där? Jag letade ihjäl mig förut efter ett högre elevantal, eftersom jag var så säker på att jag hade sett det sist jag tittade på hemsidan. Åttahundra är inte mycket, men kan väl heller inte vara för lite?

Läste även att en bussresa från Lund till Alnarp tar tio minuter. Gör det det? Har jag blivit lurad? Avståndet är 10km, vilket betyder att det kommer ta extremt lång tid (okej, överkomligt men ändå jobbigt) att cykla från Lund till Alnarp.

Imorgon ska jag äntligen till tandregleringen. Olyckligtvis glömde jag bort Jag försöker verkligen intala mig att jag snart blir av med skrotet, men det är svårt, så förbannat svårt. Imorgon får jag se hur det verkar.

För att återigen kunna känna mig som en människa bör jag nu ta en dusch.



The sisters

Systrarna i Sunny Beach.. (Skulle kunna vara titeln på en såpa..?!)



Maria kom hem precis, var uppe och öppnade dörren för några sekunder sedan. Okej, några minuter då. Från och med att jag öppnade dörren fram till att jag började skriva höll jag faktiskt på att försöka kunna vänsterjustera texten. Det krånglade så otroligt mycket att jag nästan höll på att ge upp. Jag struntade nästan i att skriva. Borde väl ha gjort det egentligen, Maria sitter alldeles själv och äter lite mat. Alldeles ensam i köket och tydligen väljer jag att vara här nere i källaren, alldeles själv.

Jag har egentligen inget vettigt att skriva. Tänkte jättemycket på detta i duschen, vad jag skulle skriva alltså.. Kom på en mängd olika saker, ganska intressanta saker (enligt mig), kom dessutom på hur jag skulle börja skriva. Som vanligt blev allt ändrat och här sitter jag och skriver om saker som dyker upp i hjärnan precis NU.

Nu till tankarna jag tänkte i duschen. Bara så att alla vet, alla ni sju stycken som har tittat och läst lite här.. Så blev jag PRECIS störd i mitt skrivande! SJÄLVKLART har Maria ätit färdigt och kommer ner hit till mig. Nej, inte för mitt sällskap utan för datorns sällskap. Detta var inte alls det jag hade tänkt skriva. Nu är jag istället på sämre humör än vad jag var förut. Min mobil ringde precis, jag svarade inte i hopp om att kunna skriva färdigt det jag ville här, men det gick inte heller.

Så.. vad nu? Nu ska jag alldeles strax strunta i allt och istället gå upp till mitt rum och helt omotiverat ringa upp det missade samtalet.. (Eller förmodligen vänta ett tag och ringa senare..)

Perfect.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback