Jag vill...

Det finns så mycket jag vill göra..

Jag vill kunna skriva på det här tangentbordet utan att bli irriterad över att vissa knappar är slöa (leder till stavfel som jag inte kan stå ut med). Jag vill också kunna skriva klart min låt som jag går och tänker på varje dag, vill ladda ner Sibelius utan några som helst problem (självklart kan jag inte lyckas göra en så enkel sak) och mata in massa idéer.

Jag vill INTE jobba imorgon och i övermorgon då jag egentligen skulle haft ledigt.. Varför ska just jag behöva organisera om lagret på just MINA lediga dagar? Varför?! Jag vill också kunna säga nej.

Jag vill bara gå och lägga mig nu, eller nej. Jag vill inte alls gå och lägga mig. Jag vill kunna göra vad jag vill ikväll, gå ut på äventyr i skogen, klättra, skratta eller skrika högt så jag kan höra mitt eko. Jag vet att jag kan göra allt detta, hinna med allt ikväll, men jag vill inte ha tankarna om morgondagen surrandes i min hjärna innan jag somnar.

Jag vill ha fredag varje dag, känna att jag för en gångs skull är ledig (vilket sällan händer även på helgerna).

Jag vill att dagarna ska gå raket-fort (eller var det en PET-flaska? humor) men jag vill även att de inte ska gå alls.

Jag vill känna att jag är tillfreds med mig själv just idag, ikväll, just nu. Jag vill skriva en dikt, men vet inte om vad. Är detta en lång utveckling av en dikt? Måhända.

Jag vill säga att jag tycker om honom. Ja, det gör jag faktiskt. Varför ska det vara så svårt att säga? Varför känner jag helt plötsligt att den dagen skulle kunna vara imorgon? Då vi blir främlingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback