Jag har dödat en gråsugga..

Jag höll precis på att trampa ihjäl en gråsugga.. just i den stunden då jag undvek att trampa på den (då jag räddade den) gav jag till ett fånigt lite skrik. Kanske inte skrik men ett mer "uuhhuähh". För er djurälskare (då menar jag Anna) ber jag att inte läsa nästa mening, men självklart kommer ni (Anna) göra det ändå. Jag tog en bit papper som jag la på den, och tryckte till! Sorry.. men gråsuggor är fruktansvärt tråkiga och fula. Gråa.

Jag har ganska ont i tänderna idag.

Jag vet inte om man uppmärksammar klockan vi har i köket. Det brukar inte jag göra, men gjorde det för någon dag sedan.. (Varför skrev jag då inte det i bloggen? Bra fråga.. ) Jag hade så jättetråkigt. Satt i köket och vilade huvudet i händerna, som i sin tur vilade på bordet. Vår klocka är faktiskt ganska fin, nu målar jag upp det som om den vore vår största ägodel i vårt hus, men svar nej. Hur som helst, den är fin, lite old-fashioned med en urtavla som består av en bild. Jag minns inte hur längesen det var jag verkligen ställde mig på en stol för att beundra denna bild. Tre män, vad kan århundradet vara? 1700-tal? Antingen spelar de någon form av spel, eller så är det en duell. Nu kommer jag till min poäng, min tanke. Tänk! Tänk om jag bara kunde förflytta mig in i bilden.. Bara försvinna helt plötsligt. Titta på när de spelar det konstiga spelet, eller när de försöker döda varandra, lyssna på vad de pratar om. Bara vara där och inte i mitt kök. Jag tittar på alldeles för mycket skräp på tv..! Det finns kanske två slutresultat. Antingen kommer något av det hända på riktigt till slut, om jag VERKLIGEN ger mig fan på att ägna resten av mitt liv till omöjliga ting, vem vet.. eller, most likely, blir jag till slut psykiskt sjuk och galen.

Vad tiden går fort. Alldeles nyss 19.00. Fika snart 20.00.

Jag borde klippa mig snart. Varför gick jag helt enkelt inte bara in på Prins idag och beställde en tid? Var det för att jag precis hade varit inne på Kalasboden och köpt en kycklingsallad och inte "vågade" gå in på grund av påsen jag hade..? Hade någon där inne märkt och tänkt "jaha, kycklingsallad"! Nej.. det var bara det jag hann tänka precis efter att jag tänkt tanken på att beställa klipptid och VIPS hade jag gått förbi det. Var det då för att jag inte orkade slösa tid? Ja.

Jag orkar inte ta upp den där gråsuggan som nu ligger under det avrivna papperet. Hoppas ingen trampar på det. Fast jag vet ju att någon säkert kommer göra det. Trampar Maria på det kommer hon skrika "aah", sådär riktigt högljutt och tjejigt (ingen fara, Carrie Bradshaw skriker ju också högt!). Trampar Magda på det kommer hon också skrika, fast på sitt sätt "oooh".. inte särskilt högljutt utan mer "ohh-vad-var-det-där" på ett nyfiket-äcklat sätt.

Slut för idag. Undrar vad den där lille killen tänkte på idag.. Han som försökte trycka näsan mot fönstret på jobbet ätandes på en glass, men som stoppades av skärmen på sin keps.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback