Today is a good day..

Det har varit en bra dag idag.

Idag var dock inte lika bra som den dagen.. vilken dag var det nu igen? Då Sagan om Konungens återkomst gick på tv för nån vecka sen. Jag och Maria hängde lite hemma hos pappa, började kolla lite på tv i brist på annat.. Konungens återkomst that is. Konstigt nog tittade vi utan nåt ljud på, efter kanske tjugo minuter bad jag pappa att höja lite.. Vore synd att titta på en sån film och missa ljudet.

I pausen bestämde vi oss för att åka hem till mamma. Vår hemfärd startade inte på bästa vis. För att undvika att backa in i ett elhus (fortfarande imma på bilrutorna pga kylan) backade jag istället in i en svart lyktstolpe (!)... Jag körde jättelångsamt, trust me. Det första jag kom att tänka på var att det säkert hade blivit en hel del svarta repor på bilen, men icke! En stor rund och fin buckla.. fan.

Vi åkte hem, visade mamma bucklan, vi skrattade lite grann och gick in. Maria stack vidare till Rebecca, jag och mamma satt framför tv:n och såg fortsättningen på filmen. Det var så otroligt härligt, vilken skön grej det kan vara att bara ligga i soffan och ha det gott. Det var den kvällen..

Idag bakade jag lite muffins. Det stod att de skulle gräddas i ca 12-15 min. Vilket stort misstag av mig att tro att det skulle vara så! Efter knappt tio minuter var de rätt så brända. Inte så lyckat. Jag kan inte ens baka muffins, det är sorgligt, och ändå har jag alltid sett mig själv som hyfsat bra på att baka/laga mat (när jag har lust och tid vill säga).

Jag drömde en rätt bra dröm. Jag hade ändrat om lite i mitt rum, flyttat på min säng åtminstone.. ställt en stor hylla bredvid den så att sängen avskärmades från rummet, vilken idé tänkte jag när jag vaknade! Till min stora besvikelse hade mitt rum i drömmen varit mycket större än vad det egentligen är, så den idén sprack. En till konstig grej var att det fanns en lönndörr på toaletten. Ett till rum bakom toaletten liksom! Hur häftigt som helst, men väldigt konstigt att ingången var via toaletten.. när man väl var inne i rummet bakom toaletten kunde man se hela toaletten, alltså om någon skulle gått på toa hade man sett den personen.. dumt egentligen, men häftigt.

När jag blir "stor" vill jag ha ett hus med hemliga rum, lite lönndörrar här och där.. Spännande.

Kommentarer
Postat av: slumppenis

Hej igen rumpa. vill bara tillägga att du skriver väldigt bra å snyggt. ha d! halla!

2007-01-09 @ 13:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback