Facit

Jag vet egentligen inte vad jag har tänkt skriva ikväll.. Det hade varit trevligt med ett facit till allt.

God, I don't know what I'm doing.

Finns ödet? Finns det för de som tror på det? Om man nu tror på ödet, vilket jag faktiskt gör.. till viss del, hur mycket ska man göra själv? Hur mycket vågar man förlita sig på ödet? Det måste finnas nån sorts balans, man måste nog hitta ett mellanting. Tror man blint på ödet låter man sig styras av det, man lever livet i hopp om att något större ska leva det åt en... Kan det vara så? Man kan heller inte alltid handla som man alltid har velat, dvs att påverka allt som man har makt till att påverka. Vem gör det? Alla tänker nog säkert på konsekvenserna, det är i alla fall det som har stoppat mig i många många fall då jag har kunnat påverka något men låtit bli.

Ett mellanting alltså.. Något som är lagom. Att handla men samtidigt att låta något vara.. att lämna något åt dess öde (det är väl ett uttryck?). Jag undrar hur många gånger jag har lämnat "fel" saker åt ödet, tusentals saker som jag hade kunnat göra annorlunda.

Tänk om det är så att allt egentligen hade klaffat rätt om man inte hade blivit påverkad utifrån? Om det finns något (ex. A) som vid en viss tidpunkt skall utlösa något annat (ex. B).. Men att allt förstörs då A eller B blivit påverkat av något yttre som kan göra att processen blir försenad eller tvärtom, vilket leder till att den enda tidpunkt då A och B kan matchas (denna "matchning" skulle vara ödet) går förlorad.

Kan det vara så att ödet finns men att man så desperat velat komma på hemligheten att man slutligen har tänkt sönder det magiska?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback