Betti vs lyktstolpen..

Jag vann faktiskt. Snöbollskrig.. gick ut igår och kramade mina allra första snöbollar. Siktade på lyktstolpen utanför mitt hus och träffade! Efter ett antal försök..

Vilken dag idag.. ännu en dag full med aktiviteter. Jobbet till fyra, fika med Gustav, en snabb bit mat  hemma för att ge sig av till stationen. Ingen Torsken där inte, försökte ringa mina andra bandmedlemmar, nätfel tydligen.. nåt så fruktansvärt! Efter nästan en timme av missförstånd, nätfel och bilfärd började repet..

Spelade upp lite av min Holmes-låt, bara delar av den givetvis så det lät väl inget vidare.. men nåt att satsa på var det. Kristoffer råkade höra när jag övade på min vrat na vrat-låt och ville att jag skulle spela den. Han tyckte att vi skulle spela den i Holmes istället.. Får se, man kan faktiskt göra två versioner med två helt olika band. Bra idé.

Tennis imorgon om allt går enligt planerna, dvs att det finns en bana ledig vid 19.00. Jag mot Ebba. Kommer säkert drömma om det, längtar! Jag känner ett otroligt sug.. var alltför längesen jag utövade någon sport.

Nu ska jag spana lite i en serbisk ordbok efter en passande låttitel..

Just det! Får absolut inte glömma dagens humorinslag.. jag har två förresten, båda är ganska tråkiga.

När jag idag satt och körde bil kom jag att tänka på min tandställning. "Det börjar dra ihop sig." Äh, det är så dåligt att jag nästan skäms över att ens ha tänkt det. Nu har jag byggt upp förväntningarna.. fan. Anyhow, det "lustiga" var att det faktiskt snart är dags att ta av den (hoppas jag) och att mina tänder drar ihop sig.. Oh yes, vilken tillgång jag är till denna värld.

Det andra var när jag förgäves försökte sälja en halsduk till en omöjlig kund idag. Hon hade en rävpälsjacka (som hon inte hade på sig idag, men som skulle matcha halsduken).. i det ögonblicket då hon sa det föreställde jag min en hel jacka gjord på rävpäls, "omöjligt" tänkte jag. Har aldrig sett något liknande. Jag såg nog rätt förvånad ut när jag hörde det (och föreställde mig denna rävpälsjacka) så hon frågade "Vet du vad en räv är?"... Ja var mitt svar (men jag skulle ha sagt NEJ) "En röd räv, vet du väl?"

Nästa gång jag får en dum fråga ska jag ge ett dumt svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback