Spank my monkey..

..all night long. Vilken hit!

Hade aldrig kunnat föreställa mig det överraskande mötet inatt. Att vi skulle träffas på samma ställe var inte så förutsägbart. Häftig grej verkligen..

Nu är jag mest söndags-slö (inte kan det vara ihopskrivet väl.. söndagsslö ser konstigt ut).. Klockan tickar och snart är det måndag. Vilket är värst egentligen: söndagar då man väntar på att veckan ska börja, eller måndagar då man är mitt uppe i det? Jag tror söndagar.. What a waste.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till nu. Spela dragspel, slöa framför tv:n eller bara gå och lägga mig. Det är det här jag inte står ut med. Denna känsla av tristess..

Jag får nästan panik.. Jag vill ha någon som kan göra mig glad eller underhålla mig när jag behöver det. Ungefär som en narr kanske, vore allt nåt.

Får faktiskt berätta om när jag fick hittelön inatt..
Jag och mina vänner väntar på en spårvagn i göteborg, och plötsligt kommer en kille fram till oss (skäggig och mustasch, vit bamsekeps och blå jacka..härlig blandning). Han står och vänder huvudet så att hans halva kropp är upp och ned och tittar konstigt och håller armarna som om han mätte något. Han står så en stund, för att sedan flyga in i mig med huvudet mot min axel.. Jag "flyttar" (puttar) smidigt bort honom från mig, och han fortsätter til flygfärd mot en kille som sitter längst in i kuren.

Efter att vi har satt oss tillrätta i spårvagnen ställer han sig upp för att gå av.. icke. Han ändrar riktning och ställer sig alldeles precis bakom min plats och börjar räkna pengar. Han tappar en femtiolapp och den landar på min jacka. Eftersom jag tror att han ska gå av när som helst säger jag ingenting i hopp om att få behålla den här femtiolappen eftersom han inte verkar veta vad han gör, why not liksom. Efter att ha räknat klart pengarna sätter han sig ner på andra sidan spårvagnen en halvmeter från mig. Jag tar upp femtiolappen och räcker honom den och säger snällt att han tappade den. Han tar emot den och pratar ganska lågmält (för sig själv eller till mig, visste inte riktigt..). Hans vänner bestämmer sig för att gå av och ropar på honom. Han följer efter men hejdar sig, han kommer på nåt! Någon rycker tag i honom, men han sliter ifrån sig och går fram till mig och ger mig femtiolappen. Jag fick trots allt den där femtiolappen som hittelön. Pretty amazing story eller hur? Inte så värst men den var rätt så trevlig och oväntad.

För att summera:
- Kvällens hit: Spank my monkey
- Det högst överraskande mötet
- Hittelönen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback