Det är utsidan som räknas.

Är förpackningen bra vill man gärna tro att innehållet är likadant! Att man alltid faller för utsidan.. Okej, utsidan spelar stor roll, men när man får mer info om insidan och bara något litet positivt sägs är man helt såld. Så fungerar jag med hårprodukter.. Ebba med I guess. Bellbox -hårprodukternas Mecka (häromkring i alla fall).

Hundrafemton kronor för en "curl definer". Tror starkt på den. Snygg på utsidan, välkänt namn, vem motstår liksom? (Måste försöka intala mig alla de bra egenskaperna som produkten för med sig, vill inte få för mig att det var a waste of money..)

Visst är det rätt äckligt när man får för sig att fantisera om mat? Man kan tänka sig alla möjliga saker när man äter eller dricker.. Blåbärssoppa med alla små frön i..

Vid de första två-tre klunkarna tänker jag:
"Varför tar man inte bort alla små fruktansvärda frön?" "Hur förhöjer det smaken?"...

Sen efter att jag tittat i glaset på de svarta små sakerna, tänker jag:
 "Tänk om fröna vore små insekter, små skalbaggar eller något annat som jag just i denna stund dricker?"

Varför kan man inte låta bli att tänka på vissa saker? Man kanske innerst inne inte vill tänka på det och ÄNDÅ låter man inte bli.. Som ett slags tvångsbeteende.

Tvångsbeteende.. Jag har nog några stycken. Förutom att fantisera mat är det nog när folk rör vid mig. På något omedvetet plan tål jag det inte. Jag har aldrig tänkt på det själv, men jag har fått höra detta av min kära syster Maria...

Så fort någon rör vid mig, Maria exempelvis eftersom hon alltid påminner mig om mitt beteende, så måste jag alltid "torka" bort det. Som om hon hade haft kladdiga händer och kletat ner mig med något -och jag bara måste torka av det.. Märkligt. Jag tror visserligen inte att jag jämt beter mig så, det krävs något speciellt.. eller? Jag vet faktiskt inte.. Omedvetna ting kan vara kluriga.

Nu känner jag för att något väldigt oväntat ska hända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback