Hemligt.

Undrar vem dagens första (enda?) besökare är.. Nästan alla besökare är hemliga människor, människor som inte vill avslöja sig för mig.. Men det är kanske det som är tanken, att jag inte riktigt vet vem det är som läser.. Det är det nog. Det får inte bli för formellt eller för privat, tycker jag.

Jag är också ganska hemlig. Är det så svårt att hänga med i det jag skriver? För en utomstående menar jag.. Förmodligen. Å andra sidan finns det faktiskt ingen charm i att skriva alla detaljer, namn etc. Det är ju ingen som bryr sig om vilka människor det handlar om, det är händelserna som är det väsentliga.. Tror jag. Visst vet jag själv om att det är extremt roligt att få veta exakt vem/vilka/vad det handlar om, men då blir det något helt annat: Skvaller.

Är det inte det som skiljer sig mellan skvaller och (vad ska man kalla det?) "berättande"? Att använda namn och annat som man gör när man för en vanlig konversation.. Rent skvaller. Hör inte hemma här tycker jag.

Vrat na vrat-gigen blev fantastiskt bra! (Nu nämner jag visserligen ett namn, ett bandnamn, svårt att veta var gränsen går för en alltför avslöjande information..) Har aldrig varit med om så mycket dans på någon spelning. Synd bara med tvärflöjtskillen..killen som skulle bli lärare. En riktig stjärna.

Frida Selander kan möjligtvis vara något för mina öron.

Snart ska jag göra en sak som många många andra säkert redan kommit igång med. Fika.



Jörgen, jag hoppas att du får en ÄNNU bättre valborg. Sånt gillar jag, människor som Jörgen.

Idag hände något.. Något oförutsett, något jag inte alls väntat mig.. Men det hände. Att sms kan komma så plötsligt, när man minst anar det. Konstigt. För konstigt var vad det var. Jag kände faktiskt inget speciellt, bara lite förvåning och ett "aha?". Har ingen koll på den killen, känns bara som att det bringar trouble.. Sådär, nu var det färdigtänkt/-funderat om det.

Det går mig emot att skriva att jag ska till Lipz ikväll. Ja! Jag trodde att jag aldrig skulle dit igen, men.. Det känns nästan som att otroligt många ska dit, så varför inte? Lipz eller en hemmakväll med mamma? Nu menar jag inte att Lipz skulle vara det självklara valet, jag älskar att hänga med min mamma så det hade lätt varit ett bra alternativ. Vi får helt enkelt se vad det blir av kvällen.

Vinst eller förlust.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Hoppas du får en GREAT Valborg! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback