Att inte vilja..?

Jag har tänkt det förr och tänker det nu igen.. Jag och Maria borde kanske ha varit en och samma person. Vilken pratstund I tell you!

Denna ständiga fundering.. Vad är skillnaden i tjejers och killars tänkande? Helt kortfattat måste det vara (som Maria sa) att killar kan "välja bort" känslor.. Detta är nu bara tankar, jag säger inte att det är rätt, men det kändes rätt förnuftigt när vi pratade om det förut.

Kan inte tjejer välja bort sina känslor då? Jo, visst, INNAN det blivit något.. innan känslorna har utvecklats. När det väl har nått en gräns finns ingen återvändo, då kan man inte längra välja. När det gäller killar så "verkar" det som att de kan välja hur de vill känna när som helst.. Men det kan väl heller inte stämma? Det måste finnas en gräns även för dem. Jag tror att det handlar om tid.. För tjejer krävs inte lång tid alls för att få starka känslor, medan det för killar tar mycket längre tid (eller kanske normallång tid, beroende på hur man jämför med tjejers tidsperspektiv..) för att märka hur starka känslorna egentligen är. Kan det stämma?

Inget ont mot några killar.. Man kan se det på två olika sätt. Antingen att killar är tröga, eller att tjejer rusar iväg med känslorna.

Detta krävs lite mer tanke.. har inte tid för det just nu.

Många saker känns mycket klarare nu, vilket givande samtal, verkligen..

Smell you later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback