Blött och febrigt

Kändes otroligt blött och motigt att cykla hem från jobbet. Tror nästan att jag aldrig blivit så genomblöt av att cykla.

Förkylning på gång misstänker jag, tjock i halsen och ont i nacken.. Förr var det helt okej att vara sjuk, när det gällde förkylning. Ligga i sängen eller i tv-soffan, känna sig dåsig/febrig.. det brukade faktiskt vara helt okej. Nuförtiden när jag är sjuk blir det antingen riktigt illa, eller bara att det inte bryter ut riktigt. Vore ju konstigt att "längta" till att ha ex. feber.. men ja.. kanske?

Feber får mig att tänka på mina konstiga drömmar jag brukade ha när jag väl fick feber. Ett litet kvadratiskt rum som var oändligt högt. Stora kuddar som omgav mig, och ljudet (ett "plingande" sådant) av en nål som föll. I bakgrunden hördes gälla röster. Ungefär så brukade det vara när jag hade feber. För inte alls längesen, när jag berättade detta för Elin, kom hon på en bra sak. En möjlig anledning till varför jag drömde på det viset..

Hon påminde mig om en sak vår fröken brukade säga när vi gick på förskolan.. När alla vi barn satt i en ring och fröken ville få tyst på oss, kunde hon säga att hon ville att det skulle vara så tyst så att man till och med kunde höra en knappnål falla på golvet. Det förklarar nålen i mina drömmar, kuddarna kommer antagligen också från förskolan. Att jag aldrig tänkt på det.

Jobba från 9-21 imorgon. Känns nästan inte mänskligt. Sälja skor fram till 18, därefter vara dragspelskursledare från 18.30-21..

Kommer inte funka om jag blir sjuk ikväll. Sova snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback