Misstag efter misstag, eller?

Allt känns fel fel fel hela tiden. Jag känner att jag framstår som en grå, tråkig, stel, rädd tjej. Allt det där, plus att jag gång på gång gör misstag efter misstag.. MEN! Även om det kanske är så, ska jag faktiskt ha credit för att ha gjort något jag har "känt" för att göra.. Ingen tanke alls bakom, då hade jag inte handlat alls, utan att jag just gjorde som jag kände..

Jag är så fruktansvärt trött på att tänka.. vad som händer om jag gör det ena eller andra. Jag vill bara kunna göra som jag känner, utan att ångra något alls. Klart att det ibland är bättre att kanske göra helt tvärtom, eller ingenting alls.. men nu blev det inte så.

Allting innebär risktagande. Att jag gör något som jag borde göra, eller något som jag innerligt VILL men inte "får" göra, eller att vänta.. (som jag faktiskt blivit väldigt bra på, med tanke på mina tidigare inlägg). Allt medför risker. Saker händer, hela tiden, saker som påverkar och som förändrar. Så varför inte göra som ens inre säger? Är det bättre att ångra sig för något man inte vågat, eller att ångra sig för att man just har vågat?

För mig är det omöjligt att veta. Hade det gällt mig och endast mig hade det inte varit svårt, men självklart ska andras tankar och syn involveras och det är DET som gör det helt omöjligt för mig att avgöra.. om jag ska ångra mig, eller inte.

Jag vill inte påstå att jag har vågat göra något alldeles fruktansvärt, eller fantastiskt.. För mig är det dock ganska viktigt. Jag har vågat, men vad nu? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback